2. Dé duurzame verzekeraar

a.s.r. wil een vooraanstaande rol spelen op het gebied van duurzaam ondernemen. Zo streven wij naar continue verbetering van onze processen om klanten nog beter van dienst te zijn en om duurzame producten en diensten met een lange-termijn waarde te ontwikkelen. Op deze manier voldoet a.s.r. aan de behoefte van de klant nu en in de toekomst. Wij geven onze klanten bijvoorbeeld graag preventietips om schade te voorkomen. En mocht er toch schade ontstaan, dan kijkt a.s.r. eerst of het product op een duurzame manier kan worden hersteld, voordat het product wordt vervangen door een nieuw product.

Duurzaam herstel

Schade is altijd erg vervelend. Het is dan fijn dat a.s.r. beschikt over een breed netwerk van professionele schade herstellers die de schade zo snel mogelijk kunnen repareren, vervangen of vernieuwen. Het unieke van ons netwerk is dat onze partners de schade ook op duurzame en zeer innovatieve wijze herstellen. Onze partners zijn aangesloten bij de stichting Duurzaam herstel en dragen allen het keurmerk GroenGedaan! Een bedrijf met het keurmerk Groengedaan! repareert, herstelt en/of voert onderhoud uit op een milieuvriendelijke manier. Wat de klant daarvan merkt? Niets. Want het onderhoud of de reparatie gaat even snel, kost hetzelfde en is van hoge kwaliteit.

De eerlijke verzekeringswijzer

Steeds meer klanten maken duurzame keuzes. In de supermarkt, in huis, maar doen ze dat ook bij de keuze voor hun verzekering? a.s.r. wil de duurzame verzekeraar zijn. Verzekeren is immers het helpen van klanten door het samen delen van risico’s. Ons duurzame karakter laten we steeds meer zien in onze producten, de manier waarop we met u samenwerken en hoe we ons laten zien aan onze klanten. Zo toont de Eerlijke Verzekeringswijzer al 4 jaar op rij aan dat wij als a.s.r. de hoogst scorende verzekeraar zijn als het gaat om duurzaam beleggen van onze premies.