5. Schadebehandeling

Als er schade is, komt er altijd een hoop bij kijken. We willen natuurlijk dat alles vlekkeloos verloopt en dat uw klant snel weer verder kan. Met een schadeverzekering van a.s.r. is uw klant verzekerd van een snelle en deskundige schadebehandeling. Graag laten wij u zien hoe a.s.r. uw klant helpt als er schade is.

De schade-expert

De ene schade is ingewikkelder vast te stellen dan de andere. Meer onderzoek is dan nodig. In dat geval kunt u via ons de hulp van onze schade-experts inschakelen.


Wat onze schade-expert doet

  • Vaststellen van de (vermoedelijke) schadeoorzaak en het schadebedrag
  • Nagaan of uw klant voldoende verzekerd is
  • Het geven van tips om toekomstige schade te voorkomen en te beperken


En als het nodig is:

  • Zorgen dat uw klant indien noodzakelijk een voorschot krijgt op de schadeuitkering
  • Adviseren over herstelmogelijkheden en het inschakelen van herstel- en schoonmaakbedrijven
  • Informeren over de mogelijkheden van tijdelijke huisvesting

Onze schade-expert bepaalt het schadebedrag

De schade-expert maakt met uw klant een afspraak om de woning of het bedrijf te bezoeken. De schade-expert onderzoekt de schade en komt samen met de klant een schadebedrag overeen. De klant weet dus direct waar hij/zij aan toe is. Ook overlegt hij met de klant of hij/zij van ons een schadeuitkering wilt ontvangen of dat de klant gebruikmaakt van een herstelbedrijf.


Uw klant kan het oneens zijn met onze schade-expert
a.s.r. heeft eigen schade-experts. Ze kennen de polisvoorwaarden en onderzoeken alleen wat echt nodig is. Zo wacht de klant niet langer dan noodzakelijk is. Is uw klant het niet eens met de conclusies van de schade-expert? Uw klant mag altijd een second opinion vragen en dus een eigen schade-expert inschakelen.

Voorschot bij schade

Schade komt altijd ongelegen. Zeker als de schade grote gevolgen heeft voor de continuïteit van een bedrijf. Daarom bieden wij zoveel mogelijk hulp om de schade snel en met zo weinig mogelijk bedrijfsstilstand af te handelen. Wij begrijpen dat een ondernemer snel geld nodig heeft om door te gaan met het runnen van het bedrijf. Daarom kan uw klant gebruikmaken van voorschot bij schade.


Voorbeeld

Door een lekkage is de voorraad onverkoopbaar geworden. Maar er staan bestellingen die dezelfde week nog geleverd moeten worden. De voorraad moet dus zo snel mogelijk vervangen worden. Daar is een flink bedrag voor nodig, dat uw klant niet zomaar kan voorschieten. In dat geval kan uw klant gebruik maken van voorschot bij schade.

Zo geregeld

  • Overleg met ons welke schade uw klant vergoed krijgt
  • Samen bepalen we een reëel voorschot, zodat uw klant later niets terug hoeft te betalen
  • Het benodigde voorschot storten wij nog dezelfde dag op de rekening, zodat uw klant door kan gaan met de bedrijfsvoering
  • We overleggen samen wat uw klant meteen vervangt en wat eventueel na de komst van een schade-expert vervangen of hersteld kan worden
  • We handelen de schade meteen af. Uw klant loopt dus geen vertraging op.