4. De klant heeft schade

Als er schade is, komt er altijd een hoop bij kijken. We willen natuurlijk dat alles vlekkeloos verloopt en dat de klant snel weer verder kan. Met een schadeverzekering van a.s.r. is de klant verzekerd van een snelle en deskundige schadebehandeling. De ene schade is ingewikkelder vast te stellen dan de andere. In dat geval kunt u via ons de hulp van onze schade-experts inschakelen. En kan de schade herstelt worden? Dan is het fijn dat a.s.r. beschikt over een breed netwerk van professionele schade herstellers die de schade van de klant zo snel mogelijk duurzaam kunnen repareren, vervangen of vernieuwen. Onze partners zijn aangesloten bij de stichting Duurzaam en dragen allen het keurmerk Groen Gedaan! Een bedrijf met het keurmerk Groen Gedaan! repareert, herstelt en/of voert onderhoud uit op een milieuvriendelijke manier. Wat u daarvan merkt? Eigenlijk niets. Want het onderhoud of de reparatie duurt niet langer, is niet duurder en is van hoge kwaliteit.

De schade-expert

De ene schade is ingewikkelder vast te stellen dan de andere. Meer onderzoek is dan nodig. In dat geval kunt u via ons de hulp van een schade-expert inschakelen.

Wat doet de schade-expert?

  • Vaststellen van de (vermoedelijke) schadeoorzaak en het schadebedrag Nagaan of uw klant voldoende verzekerd is
  • Het geven van tips om toekomstige schade te voorkomen en te beperken

En als het nodig is:

  • Zorgen dat uw klant in overleg met u indien noodzakelijk een voorschot krijgt op de schadeuitkering
  • Adviseren over herstelmogelijkheden en het inschakelen van herstel- en schoonmaakbedrijven
  • Informeren over de mogelijkheden van tijdelijke huisvesting

Uw klant kan het oneens zijn met de schade-expert Is uw klant het niet eens met de conclusies van de schade-expert? Uw klant mag altijd een second opinion vragen en dus een eigen schade-expert inschakelen.

"Geluk herstellen, dat is wat wij doen."

Dolmans Calamiteiten Diensten komt in actie na brand- of stormschade, wateroverlast, een explosie of een inbraak. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Algemeen directeur Rob Meershoek legt uit hoe het proces werkt, en wat duurzaamheid betekent voor zijn bedrijf.

"Bij ons komen alle lijnen samen."

Anita Toren en Hein Pols hebben de leiding over Uniglas, dat samen met HerstelDirect en Unimeld deel uitmaakt van UninU. Dit regieplatform van duurzame herstelbedrijven is een prominente partner in het herstelnetwerk van a.s.r. schade.